Математика, 6 клас
Тема. Повторення , узагальнення і систематизація
навчального
матеріалу за 5 клас.
Мета. Повторити, узагальнити і систематизувати знання
учнів з
математики за 5, 6 клас. Вчити учнів використовувати здобуті
знання на практиці, виробляти вміння і навички у розв‘язу-
ванні задач і вправ. Розвивати пошукову пізнавальну
активність учнів, логічне мислення, кмітливість, наполег-
ливість. Виховувати інтерес до вивчення предмета, відпові-
дальність, самостійність.
Обладнання. Кросворд, картки-завдання, палички, геометричні
Фігури, таблиці.
Хід уроку.
І. Організаційна
частина.
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
Ми
з вами починаємо вивчення курсу математики за 6 клас. Щоб успішно почати
вивчення нового матеріалу нам необхідно пригадати те, що ми вивчали у 5 класі.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Актуалізація
знань.
Щоб урок був цікавим і ми встигли
виконати більшу кількість завдань,
поділимо клас на дві команди: “ Кмітливі” і “Винахідливі”.
Бажаю успіхів.
1. Розв‘язування кросворда.
Запитання задаються по черзі кожній команді, 1
запитання –
1 бал.
1
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4
|
|
|
|
|
|||||||||||
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
9
|
|
|
|
|
|
1. 1/9 частина прямого кута (градус)
2. Дріб, чисельник якого
більший або дорівнює знаменнику
( неправильний ).
3. Прилад для вимірювання
кутів ( транспортир ).
4. Знак пунктуації, який
використовується в математиці ( кома ).
5. Трикутник . у якого дві
сторони рівні ( рівнобедрений ).
6. Одна з основних
геометричних фігур ( точка ).
7. Прямокутник . у якого всі
сторони рівні ( квадрат ).
8. Рівність , що містить
невідоме ( рівняння ).
9. Геометрична фігура, яку
можна отримати , якщо продовжити відрізок в обидва кінці необмежено (пряма).
2. Математична вікторина.
За правильну відповідь по 1 балу.
1. Одне яйце варять 5
хвилин. Скільки хвилин потрібно , щоб зварити 4 яйця? (5хв)
2. На столі лежало 5 яблук.
Одне із них розрізали на 2 частини. Скільки яблук на столі ? ( 5 яблук ).
3. Аркуш паперу має 4 кути .
Один із них відрізали. Скільки кутів стало в аркуша.
( 5 кутів ).
4. Дівчинка заплатила за
покупку, яка коштує 17 копійок, трьома різними монетами.
Які це монети? (10 + 5 + 2 = 17 ).
3. Математична естафета.
По 1 балу за приклад.
До дошки виходять по одному
члену кожної команди. Кожний з них отримує картку із завданнями. Розв‘язавши
перший приклад, учень передає картку як естафетну паличку другому члену
команди, який розв‘язує на дошці наступний приклад і т. д. Виправляти помилки
попередніх учнів не можна. Перевіряє правильність розв‘язання інша команда. За
перевірку – 1 бал.
Картки для команд.
1. 0,3 ∙
8; 1. 1,4 ∙ 2;
2 . 0,4 ∙ 0,7
2. 0,3 ∙ 0,6;
3. 0,5 + 0,41;
3. 0,2 + 0,36;
4. 6 : 0,6 ; 4. 66 : 0,6 ;
5. 1 -
; 5. 1 -
.


Учні записують в зошит розв‘язання прикладів своєї команди.
4. Завдання від Незнайки.
Кожній команді дається по два
приклади, по 1 балу за правильну відповідь.
Незнайко придумав кілька
прикладів на додавання і віднімання десяткових дробів, але конверт по дорозі
промок під дощем і коми стерлися. Допоможіть виправити смішні рівності.
1) 52 + 18 = 7; 1) 3 + 108 =
408;
2) 736 – 336 = 4; 2) 74 – 24 = 5
3)
73 + 27 = 10.
3) 57 – 4 = 17.
5. Робота з таблицями.
(по 1
балу )
У наведених таблицях числа
записано за певною закономірністю. Встановіть цю закономірність і знайдіть
числа, які потрібно записати у порожні клітинки.
4
|
2
|
6
|
1
|
8
|
9
|
7
|
3
|
|
8
|
1
|
7
|
3
|
2
|
1
|
6
|
2
|
|
Відповіді:
1)
4 + 2 = 6; 1) 8 – 1 = 7;
2)
1 + 8 = 9; 2) 3 – 2 = 1;
3) 6 –
2 = 4.
6. Геометричні задачі.
1. Як скласти два трикутники з п‘яти однакових паличок?
2. Проведіть в чотирикутнику
відрізок так, щоб він поділив чотирикутник на трикутник і п‘ятикутник.
3. Замкнена ламана
складається з чотирьох ланок. Які фігури вона може утворити?
Відповіді:
1.
2. 3.
![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
6. Коли таке можливо?
1)
85 + Х = 85 – Х; ( Х = 0 ).
2)
120 – Х = Х; ( Х = 60 )
3)
36 Х = 36; ( Х = 1 ).
ІV. Підсумок уроку.
Підбивається підсумок уроку,
визначається команда - переможець, яка
нагороджується призмjю
V. Домашнє завдання.
1, 2 рівень: №19, 22(а, б)
3, 4 рівень: №21, 22(в, г).
Немає коментарів:
Дописати коментар